//
you're reading...
Skada/Rehab

Operation

Imorgon läggs jag upp på operationsbordet!

Sitter just nu på tåget mot Göteborg och imorgon bitti ska jag infinna mig på IFK kliniken för att göra en höftartroskopi på båda sidor.

Känns skönt att äntligen kommit så långt!

8:30 ska jag vara på plats. Sen sövs jag och doktorn går in med en Dremmel-Multi och slipar bort överflödigt ben som orsakar inpingment. Sen vaknar jag upp ur narkosen och får åka hem.

Lite sjukt att jag om ett dygn sitter på tåget på väg hem och redan är opererad och klar… Sen är det ”bara” 6 månaders rehab kvar…

Nu är det bara att hoppas att allt går bra och att resultatet om ett halvår är smärtfri träning!

Uppdatering kommer efter operationen…

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

