//
you're reading...
Uncategorized

VM…! (Igen..!)

Har varit extremt låg aktivitet här på bloggen sista tiden. Så klart mycket beroende på hälsoläget. Finns mycket att skriva kring det, men det får vi ta en annan dag. Sakta går det åt rätt håll och vissa dagar känner jag mig helt frisk, medan vissa dagar fortfarande kan vara riktigt tunga och jobbiga… Nog om det!

Är nu i Motala och laddar för VM imorgon! Världsmästerskap! Igen! Den här gången är det ITU:s långdistans (även kallad Nice-distans) som ska avverkas. 4000 m sim, 120 km cykel och 30 km löp. Redan nu står det dock klart att simningen kortas pga det kalla vattnet. Så tyvärr blir det endast 1500 sim. Dåligt för mig, tror jag. Framförallt är det trist att det inte blir rätt tävlingsform så här på VM. Men dryga 13 grader i vattnet är ju inte superskönt…   😉

image

Träningen har gått ok under min tysta period. Inte så långa och hårda pass som jag önskat, men volymen har varit helt ok. Mycket mer fokus på simningen än vanligt och jag har blivit klart bättre i vattnet!
Löp och cykel känns däremot lite sämre med…
Löpningen överaskade mig dock i Stockholm på maran för några veckor sedan. Sprang lugnt ock kontrollerat på kring 3:30… Trots ett 7 min långt bajjamajja stopp.
Cyklat har jag gjort på tok för lite däremot! Det enda långpasset, som skulle blivit 120 km, blev så kallt och regnigt att det bara blev 80 km…

Men imorgon kl 09:35 kör vi!
10 st I2:are med i VM!

Följ oss på webben om ni inte är på plats! Jag har startnummer 917…

Live-sändning : Sportwebben

Live-resultat : Neptron

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

