//
you're reading...
Uncategorized

Alive…

Jo då…
Jag lever allt, även om bloggen uppdateringsfrekvens må hända antyder något annat. Har helt enkelt inte haft ork eller lust att skriva något här. Livet har som sagt varit ganska tungt.
Men, efter regn kommer solsken, sägs det. Kan väl inte på något sätt påstå att jag skymtar solen, men regnet känns inte riktigt lika ihärdigt och kraftfullt längre i alla fall. Ibland känns det rent av som det är uppehåll!
Det går alltså åt rätt håll, även om det går långsammare än jag önskar. Inget jag kan göra så mycket åt, mer än acceptera.
Har försökt hålla i träningen i alla fall. Har väl gått hyfsat i alla fall. Har inte orkat med varken särskilt långa eller särskilt intensiva pass, men mellanmjölkspass har fått fungera som substitut och i alla fall fyllt tids-kvoten på ett ok sätt.
Framöver ska jag försöka komma igång med lite mer frekvens på löpningen. Fler pass/vecka alltså. Farten och längden får fortfarande bli vad det blir… Kroppen och knoppen får styra det utan att jag lägger mig i, som coach.
Kan känna en viss stress inför sommarens tävlingar även om jag försöker bortse från det. Ser det dessutom som ett gott tecken om att det går åt rätt håll, hur konstigt det än kan låta. När det var som tyngst och mörkast ägnade jag inte tävlande en enda tanke. Det var något som lår i framtiden och framtiden var liksom inte aktuell att fundera över. Nu kan jag se framåt och tänka på en sommar då jag mår bra. Det måste vara ett bra tecken!
Sen gäller det att hantera bakslag på ett bra sätt nu när det börjar ljusna en del. För fortfarande kommer det dagar och stunder då det känns som att allt börjar om från början. Just nu, när jag mår rätt ok, vet jag att det inte är så, det är snarare bara en liten tillfällig dipp. Men när dippen kommer, då vet jag det inte längre. Då känns det verkligen som att dansa en inverterad Jenka. En vecka för ett steg framåt och sen över en natt tog man plötsligt 3 bakåt.

Om någon vill muntra upp mig lite så finns det en begagnad cykel på Blocket som skulle göra mig lite gladare… Saknar bara 23 000 SEK… Någon sponsor där ute…? 😉

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

2 thoughts on “Alive…

  1. Låter bra! Men ta inte i för hårt med träningen, för både det och tillfrisknandet tar energi och den är ju som du själv säger begränsad. Så låt det ta sin tid och låt den mesta energin få gå till hälsodelen! Ett litet råd från din gamle far. Ser fram emot att få se er alla här hemma i påsk. Blir det för jobbigt att köra så kolla tåg, flyg och buss. I värsta fall får vi väl mötas på halva vägen. . .
    Kram pappa .

    Posted by Pappa | 2015/02/17, 18:40
  2. Kämpa på Johannes!

    Posted by eldvalla | 2015/03/07, 19:04

Kommentera

