//
you're reading...
Skada/Rehab, Träning

Snart VM…

Idag startar resan mot VM. Rent fysiskt. Rullar iväg i min sponsor-bil =) från Avis senare ikväll mot Arlanda…

Är jag redo för detta då?

Tja… Träningsmässigt känner jag att jag gjort vad jag kunnat. Hart faktiskt lyckats fylla mina två års-volym-mål redan. 300 timmar och 300 pass passerade jag för en vecka sedan! Cykelformen känns bra! Tror aldrig jag varit starkare på en mtb än jag är nu i alla fall. Tekniken har säkerligen varit bättre, men aldrig så pass ok som nu kombinerat med det flås och det styrka jag har nu. När jag höll på som mest med mtb satt nog tekniken klart mer, men då undvek jag att träna sånt där jobbigt som intervaller och backträning och annat som faktiskt bygger upp något…

Finns dock två saker som är mindre bra. Det ena är att jag fortsatt är för tung. Inte orkat med att fokusera på vikten, så den har legat plant istället för att minska. Synd, med tanke på hur kuperat det sägs vara på VM-banan…

Sen har jag stora problem med mina hälsenor/vader. Började för 2-3 veckor sedan med smärtor under en nedjogg. Sen har det bara accelererat. Var till Sejja här i veckan och hon konstaterade att min inre vadmuskel var helt missnöjd med min behandling av den. Har nu jobbat med töjjning och massage, men det känns inte ett dugg bättre, snarare tvärs om… Ingen löpning sista veckan och max ett lugnt test av banan på plats får det bli och sen bara bita ihop och hantera smärtan…!

 

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

