//
you're reading...
Tävling, Träning

I’m alive…!

Nej, jag har inte dött. Inte heller lagt ner min satsning. Tvärtom! Träningen går på högvarv och det funkar faktiskt rätt bra! Ser med tillförsikt fram emot

Har bara inte haft så värst mycket behov av att skriva av mig sedan Kalmar IM. Men nu är det dags för en liten sammanfattning!

Ju mer tiden gått efter Kalmar, desto mer besviken har jag blivit. Jag var i bra form, men fick aldrig chansen att ta reda på hur bra. Tack vare matförgiftningen. Fick mail idag att man slagit fast att det har varit en sådan, dock har man inte kunnat fastställa källan eller vilken typ av virus/bakterie som orsakat det. Jag var inte ensam, 120 st har hört av sig till organisatören. Säker därtill en hel del som inte hörde av sig… Men det gör det inte mindre bittert! Tror att jag kunnat vara nära 10 timmar om jag fått chansen…

Nåja, sån´t är livet. Nu är det ju fokus mot Xterra och Hawaii!

Gick oväntat bra att komma igång med träningen efter Kalmar. Brukar annars vara väldigt segt, främst mentalt. Men troligen lite tack vare att det inte blev den där totala urladdningen som det var tänkt.

Helt utan minsta tillstymmelse till toppning eller upp-vilning så sprang jag Stockholm halvmaraton 13/9. Hade ingen förhoppning om en bra prestation, men såg det som en chans till ett bra långpass! Åkte tåg över dagen och det funkade fint! Det var tillika brand SM i år. Mest en kul grej, men i alla fall. Starten gick och det kändes inte alls bra. Seg och tung i benen. Men så efter 5 km började det släppa och jag började känna mig stark istället! Mycket märkligt nog så var jag stark i backarna! Både uppför och nerför! Tappade däremot en del på platten, precis tvärsom mot hur det brukar vara! Konstigt, men en rätt skön känsla! Kände mig pigg och fräsch hela vägen och höll ett jämnt och kontrollerat tempo ända in i mål. 1:35 stannade det på. Pers! Hade iofs inget innan så kanske ingen vidare bedrift så sett, men jag slog i alla fall bästa halvmarapasseringen från helmarorna! =)

Krävdes ingen återhämtning efter utan jag kunnde fortsätt med träningen som planerat direkt på söndagen! Skönt.

Har satt ihop ett rätt ambitiöst träningsprogram inför avfärden till Hawaii. Än så länge funkar det rätt bra att följa det, även om det såklart har ändrats en del i det när livet influerat för mycket. Flyttat nåt pass, strukit nåt, ersatt nåt osv. Men totalt sett är jag med i matchen!

2 saker har dock gått sämre! Kvälls-styrkepassen har liksom inte blivit av. Slött av mig! Det andra är att jag har väldigt svårt att få till vikten. Är lite för trött för att orka hålla ihop hela dagen/veckan med rätt och bra kost. Ju tröttare jag blir desto mer skit hamnar i magen… Jag är helt enkelt lite mentalt svag…

Har testat en ny energikälla också! Winforce-produkter! Kanon bra! Smakar bra, ger energi och såhär långt har de inte sabbat magen alls! Bådar gott! Eventuellt finns det en lite möjlighet för någon typ av sponsring/samarbete här… Vi får se vad som händer…

Om någon annan har bra idéer på hur man får in pengar till en sån här resa/äventyr så hör gärna av er till johannes.forsberg@gmail.com! Det är visst lite dyrt att tävla på andra sidan jorden…   😉

20 oktober lyfter planet mot Hawaii! 26 oktober går starten till mitt livs första VM! Det närmar sig nu…!

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

