//
you're reading...
Tävling, Träning

På plats…

På plats i Kalmar. På Stensö Camping. Bara dagar kvar nu.

Resan ner gick fullkomligt problemfritt. Skönt!

Nu börjar det kännas att något är på gång. Kroppen pirrar lite mer än vanligt. Tiden går ultra långsamt, men samtidigt blixtrande fort… Längtar mest bara till starten nu. Eller just nu längtar jag kanske än mer tills efter målgång… Men jag vet att det kommer vara en underbar dag på vägen dit när jag väl är igång. Bara väntan som är trög och då kommer alla funderingar… Har jag tränat rätt? Har jag verkligen tränat tillräckligt? Hur är det med skadorna? Kommer kroppen hålla? Är utrustningen verkligen i skick?

Svaren kommer inte komma före lördag så varför oroa sig? Finns heller inget att göra något åt om det är fel… Bara att gilla läget och vänta på att komma igång!

Har ju två småsystrar som också ska köra på lördag. debut för dem. Hade jag varit den minsta av dem hade jag troligen dött av ångest. Hennes cykel har vimsat runt med bussgods i drygt två veckor på väg till Umeå. Häromdagen hittade de i alla fall igen den… I Göteborg… De lovade att ordna så att den ska vara här i Kalmar senast torsdag. Om löftet hålls så är det lugnt… Men jag hade inte litat på det fullt ut… Vad gör vi om den inte kommer? Utan cykel så blir det ingen IM…

Ja, ja… Det löser sig nog…

 

 

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

