//
you're reading...
prylar

Desperation…?

Har gjort något som kanske är att betrakta som knäppt och korkat. En stor förändring på min cykel så här tätt inpå IM Kalmar! Har inte varit riktigt nöjd med hur det känts. Fått ont i knän, rygg och fötter. Så nu kände jag att jag liksom inte har så mycket att förlora…

Före förändring

Efter förändring...

Kan kanske för ögat se lite ut, men jag lovar, det är en gigantisk skillnad!
Har en sadelstolpe med ”set-back”, dvs den luta bakåt lite extra på slutet och flyttar på så vis sadeln längre bakåt. På en tempo/tri-hoj vill man sitta så långt fram som möjligt, enligt expertisen. Har inte kunnat göra något åt det då jag haft den maxad framåt, men nu fick jag ett tips i någon tidning eller forum, mins inte var, om att vända hela sadelstolpen! Testade det och det funkade fint! dessutom sänkte jag styret med en distansring, ca 2 cm. Sadeln kom nog fram 5-6 cm! Ska bli ruskigt intressant att testa detta på ett riktigt pass, troligen imorgon!

I bästa fall gör detta mig snabbare, mer utvilad efter cyklingen och smärtfri! =) Kan jag få någon av effekterna är jag rätt nöjd! 😉

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

