//
you're reading...
Träning

Grispass

Körde ett löppass idag. Hade planerat för ett cykelpass, men det är så bedrövligt kallt och regnigt här på Gräsö så jag vek ner mig och tog ett löppass istället. Tänkte mig ett kortare långpass, typ 18-20 km. Redan 1:a km var vidrig. Ingen kraft, ingen ork. Grisade på och kämpade med motivationen och värken i benen. Vände efter 7,5 km, tänkte att 15 fick duga. Efter någon km på hemväg bestämde jag mig för att prova en fartökning för att se om det kunde ”väcka” kroppen. Genomförde en km i 4-fart, men det gick tungt, en lugn km så en fartökning igen. Slutade på 4.06 fart. Sen gick det inte att få till fler ökningar. Fick till och med gå en bit för att ta mig hem.

En fullständigt värdelös känsla från början till slut! Formen i botten av källar’n, typ. Antingen är jag påväg att bli sjuk, eller så är det lång tid med alldeles för lite sömn som spelar in. Tror på det senare. Snitt på 4-timmarsnätter de senaste 3-4 veckorna är inte bra. Måste sluta med kaffe på kvällarna och så hoppas att det hjälper… I dag var känslan att det inte blir någon start i Motala på lördag. Troligen hinner jag komma på bättre tankar innan dess. 3 timmars slumrande på eftermiddagen hjälpte en liten bit på väg i alla fall.

I går testade jag att simma i köldmedia. Östersjöns 14-gradiga vatten fick omsluta min kropp. 10 grader och blåst i luften. Vågor. Simmade 1,2 km i alla fall. Efter att känseln lämnat händer och fötter och ansiktet så gick det ändå hyfsat. Var på inget sätt skönt. Det gick inte snabbt, men det gick! Känns ändå bra att veta inför Motala att det går att hantera, för jag tror inte de låter oss starta om det är kallare än 14 i vattnet.

Nu ska jag förhoppningsvis komma ut på en cykeltur imorgon och då hoppas jag på en lite mer positiv känsla i kroppen igen! Så köttar jag mig igenom Motala bara! =)

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

