//
you're reading...
Träning

Mara-ångest…

Den kommer allt mer och mer nu… Den där obehagliga men ändå goa känslan. Paniken som blandas med förtjusning. Känslan av att ömsom tro på ett riktigt bra resultat för att fem minuter senare vara övertygad om att det kommer sluta med ett katastrof-lopp på lördag. Väderprognoserna får ett enormt utrymme i tankevärlden. Var och varannan minut känner man av nya signaler som nog tyder på att man är på väg att bli sjuk…

Men nu är all träning gjord!
Det som inte gjorts nu får jag spara till en annan gång.
Körde sista ”finputsningspasset” idag på lunchen tillsammans med Fredrik och Åke. drygt 7 km med ett tänkt parti av 3 km i mitten med 4:30-fart. Den fart jag planerar öppna med i Stockholm. Farten blev något högre och något längre än jag tänkt mig, men benen känns redan fräscha igen, så det ska nog inte göra ett dugg på lördag! Däremot känndes det lite tyngre i benen än vad jag hoppats. Inte tungt direkt, men jag fick jobba mer muskulärt än vad jag trott.

Annars fick jag ett rätt bra formbesked i söndags. Då sprang jag 10 km i hård fart. Slutade med 42:27, nytt mil-pers! Gjorde vidrigt ont i höft och ljumske! Funderade på allvar på att avbryta efter 6,5 km. Var oroad att det skulle rendera ihållande smärta inför lördagen, men jag körde på till slut i alla fall. Var bra det, tror jag. Smärtan klingade av rätt fort och det är en bra känsla att ha med sig!

41 löppass och 48 löpta mil har det blivit sedan årsskiftet. Majoriteten av de milen har kommit under senare hälften av det halvåret så det får ändå ses som bra! Rekordåret (2012) hade jag visserligen 68 mil och 69 löppass, men miltiden och tiderna på 4×4 intervallerna visar ändå på positiva tendenser för året. 2012 hade jag vid samma tidpunkt 127 träningstimmar totalt, hittills i år har jag 152 timmar. En klar skillnad faktiskt! Borde ge en del ork i alla fall!

Nu gäller det bara att fördriva tiden imorgon och sen passa tågtiden på fredag, så är det dags sen!

Nu kör vi! Pers eller inte pers? Ingen aning faktiskt! Känns som att det kan sluta på allt mellan 3:15 och 3:40, vi får se…

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

