//
you're reading...
Träning

Löp-glädje!

Så gött det är att idogt stretande till slut börjar betala av sig!
Mina tre senaste löppass är kanske mina tre bästa på de senaste 2 åren!

I söndags krigade jag mig igenom ett 30 km pass. Ensam, på kvällen, utan vätska och energi… Var sjukt trött på slutet, men kom hem och sprang (nåja, joggade i alla fall) hela vägen. Ett mycket bra långpass!

I onsdags sprang jag ett 4*4 min-pass. Eller ”Norska intervaller”. Också själv, utan dragstarka harar. Har inte gjort ett sådant pass på mycket, mycket länge. Ändå lyckas jag genomföra det kanon bra! 3:53-, 3:48-, 3:51-, 3:52-fart i intervallerna! Det är farter som jag inte gjorde sprättlätt ens under rekordåret 2012… Här började jag fundera över hur formen verkar komma smygande…

Så idag… Bestämmde mig för att ge mig ut på ett 15 km pass. Tänkte att det kunde vara kul att testa att gå lite hårdare. 4:45-fart s¨länge jag klarar det, var målet. 1:a km gick på 4:43. Bra så långt. Sen rullade jag på. 2:a gick plötsligt på 4.33. 3:e på 4:33, 4:e 4:26… Det rullade på kring 4:30-fart! Helt galet! Men det gick bra! Kändes lätt hela vägen! Gjorde en del ont i vänster skinka, baksida och ljumske, men aldrig ohanterbart! Hade kunnat fortsätta ett tag till i samma fart. Ska inte påstå att jag var oberörd av de 15 km:arna, men oförskämt fräsch kände jag mig!

Sånt här ger lite glädje! =)

Samtidigt föder det dumma tankar kring resultat fixering och Stockholm maraton. Men jag ska bibehålla min plan inför. Och jag ska jobba hårt med att bibehålla målet att få en bättre tid och mindre smärta än i fjol. Rekord får komma senare! Men det är inte lätt att hålla tankarna i styr efter sådana här pass! =)

Har dessutom hunnit med en tur till på Addicten! Ruskigt sköt det med! 55 km i lugn fart blev det, till Öster Deje och tillbaks. 32 i snittfart. Siktade på 30 och det höll jag dit, men sen blåste jag hemåt så det gick inte att hålla nere farten mer… 😉

Simningen rullar också på med ett pass i söndags och ett i tisdags. Känns rätt bra där med just nu… Längtar efter att få testa ute nu. Hade faktiskt på allvar tänkt prova Braxen idag, men efter att ha spelat minigolf med barnen i 2 timmar och fått vår-kylan in i märgen var det inte ett dugg aktuellt längre… 🙂

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

