//
you're reading...
Träning

Ute-cykelpremiär!

I går blev den av!
Som jag väntat på tillfälle för den! Nu dök det upp helt otippat då vi blev för lite folk på innebandyn! På med fin-hjulen och iväg!

Sagolikt väder! Varmt och skönt!

Drog iväg längs banvallen och tryckte på rätt skapligt från början. Hade tänkt mig Forshaga t&r vilket innebär 40 km. Eftersom jag vet att Garmin connect har det som ett ”rekord” så tänkte jag att det var lika bra att trycka på! Det ”rekord” som låg där är rätt sunkigt, mest för att jag mycket sällan cyklar just 40 km. Oftast blir det ju längre…

Helt plötsligt dök det upp en skylt om att banvallen var avgrävd om 500 meter. Inte bra! Grus-sladdande i långsam takt ut på vägen bredvid. Körde på på vägen istället. Vek av vänster ut på 63:an. Otrevlig väg att cykla på faktiskt… Efter några km tog jag vänster in mot Forshaga. I korsningen blev jag stående ett tag för att ta mig igenom trafiken… Började känna mig lite sliten i backarna… Bestämmde mig för att fokusera på att försöka hålla snittet över 36 km/h. Vände vid bron och tog banvallen hem. Återigen ett litet stopp där banvallen var avgrävd, men denna gång körde jag upp på vallen så snart det gick. Orkade inte riktigt med snittet. Med stoppen som jag tvingades på blev det 35,8 km/h. Rätt ok årspremiär trots allt! Känns däremot tufft när man betänker att 5 timmar i Kalmar, som jag tänkt mig i år, innebär 36 i snitt över 180 km… Finns lite att jobba på! =)

Blev nytt rekord i alla fall! Sen har jag iofs loggade längre pass med högre snitt, men det tar inte Garmin hänsyn till! 😉

Imorse blev det ett rätt bra simpass i bassängen. 3000 meter. Lite blandat teknik och intervaller!

Laddar nu för långpass löpning i solnedgången! =)

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

