//
you're reading...
Träning

Intervaller!

Äntligen!
Ett intervall pass med löparskorna på! Som jag har längtat!
Glädje och lycka!
Sjukt att man kan känna så över ett pass som nästan orsakade kräkningar… 😉

Lunchen spenderades till stor del på Tinvalla IP och tillsammans med Fredrik genomfördes ett 3x2000m intervallpass. Grymt skönt väder! Lugn uppvärmning i 3,5 km sen öste vi på! Fredrik försvann som planerat direkt från första steget. Men jag höll bättre än väntat! Första 2 km snittade jag 4:06 min/km, 2:a 4:09 och 3:e 4:20. Tappade mer än vad som egentligen är ok, men med tanke på att målet var att försöka klara 4:30 så är det grymt bra!
Framför allt känns det fantastiskt bra att höften inte bråkar mer än den gör! Visst, det gör lite ont, men inte mer än vad jag kan hantera och ändå fortsätta springa utan att påverkas. Lite ont i höftböjar, skinka och ljumske på vänster sida. Rätt mycket ont i baksidan av låret på vänster. Börjar tro att baksidan är ett kapitel för sig, helt bortkopplat från höft-problemen. Vill minnas en ruskigt otrevlig bristning i baksidan någon gång på gymnasiet. Skulle kunna förklara en rejäl ärrvävnad som nu stör…

Men nu hoppas jag på en god träningsvår!

Hann förbi badet på vägen hem och körde igenom 1 km bara för att känna lite på vattnet… 500 insim och 5*100 meter med start 1:55 blev det. Skönt och behagligt!

Itervallerna

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

