//
you're reading...
Uncategorized

50+

Mars har inneburit ytterligare ett prydligt mängdrekord!
Antal timmar tränade på en månad!
Efter kvällens löppass och lätta core-träning stannade tidtagningen på 53 timmar 2 minuter och 16 sekunder! Rätt sjukt egentligen. Men bra!
13 mil löpning, 40 km simning(!), 19 timmar annat… Nu gäller det att hålla i och fortsätta samtidigt inte gå för hårt eller ensidigt. Ska smyga in lite mer löpning nu också då det börjar funka allt bättre. Dessutom kommer jag inte kunna spela innebandyn på måndagar på några veckor så passar det bra med ett extra löppass.
Den veckan som kommer blir dock mer fokus på annat då hustrun jobbar kväll vilket leder till svårt att få till just löpning.

Löpningen ikväll var lite positiv! Första milen för i år under 50 minuter. Inte såvärst imponerande egentligen, men med tanke på vilka bekymmer löpningen har dragits med så måste det ses som en framgång! Började i 5 min tempo och smög sakteliga upp mot 4:45-fart. Efter 7 km bestämde jag mig för att prova en rejäl fartökning. Det blev 2 minuter i 3:55 fart! Gjorde ont, men gick ändå bra. 1 km lugn återhämtning och sen 2 minuter till i 4 min fart. Nu känns det en hel del i höften, men inte alls som det gjorde efter varje försök till löpning för några månader sedan. Vad som gjort skillnad vet jag inte, men jag fortsätter med allt! Både Hoka-skorna och den ökade styrkedosen! Nu kör vi på, kanske kan det bli ett löp-år detta med till slut…

Corestyrkan var dock tung idag. Gissar att det var lite följd av helgens träningsdos…

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

