//
you're reading...
Skada/Rehab, Träning

4+15

En bra söndag!
Började med ett besök i badhuset på morgonen. I2:s tid börjar egentligen kl 9, men jag var där redan 8:30 och fick komma in direkt. Var i vattnet 8:40. Riktigt härlig känsla att ha hela bassängen för sig själv! Vatten var stilla, det var helt tyst. Riktigt gôtt!

Hade ingen riktig plan för vad jag skulle simma så jag malde på med längder ett tag. Började så smått droppa in folk och bassängen fylldes på. Pratade med Robert om vad han skulle köra för pass, ”Vet inte, känner mig lite seg idag, men ska väl försöka få ihop mina 4 i alla fall…” Jaha… Då måste alltså Johannes simma minst 4 km idag. Jobbigt. 😉
Blev 1200 malande. Sen snappade jag upp att ett gäng som körde gemensamt pass ett par banor bort skulle köra 100-ingar med starttid 2 minuter. Tyckte det verkade skönt med omväxling så jag körde det också! Det var tufft!Riktigt jobbigt! Körde 5 st… Sen 300 lugnt, för att sen köra 50:or med starttid 1 min. Det var ännu jobbigare konstigt nog… Om det var det kortare vilan eller det faktum att jag blivit trött vet jag inte riktigt… 2 set med 5 st 50:or blev det. Sen körde jag 500 meter teknik-drills. Enarmssim, skovel och hand-i-hand blev det i varierad mängd. Avslutade med 5 st trötta 200-ingar med starttid 4:15.

Tror aldrig jag simmat så långt på ett pass i bassäng tidigare… Längdrekord! =)
Och tack vare det tidiga starten hann jag både med en bastu och i tid till kyrkan kl 11!

I det underbara vårväder som var ute fick jag sedan möjlighet till ett löppass i dagsljus istället för det planerade ”natt-passet”. Det var lite härlig vardagslyx så där på söndags eftermiddagen! Rullade på min nya 15 km runda. Låg på lite högre fart än tidigare. Kring 5 min tempo, släppte lite i uppförsbackarna och slutade på 5:09 i snitt-fart. Allt kändes kontrollerat. En hel del ont gör det, men det går att stå ut. Högg till några gånger under passet med riktig smärta men den vek undan rätt snabbt. Efter passet gjorde det dock rätt ont.

En bra träningsdag var det i alla fall!

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

