//
you're reading...
Träning

5 timmar…

5 timmar blev träningsdosen. Inte den här veckan, utan idag! =)
Gött mos!

Började redan klockan 08:00 med Vasalopps spinning på Friskiss. Hade anmält mig för sent så jag fick bara reservplats i fredags då jag anmälde mig. Typ 23:e reserv… Tickade på med avbokningar, men jag kom aldrig närmare än 12:e reserv. Bestämde mig ändå för att åka dit och hoppas på att någon av de ordinarie skulle försova sig eller något. Packade även simgrejor för att ha en plan B om jag inte fick plats. Då skulle jag cykla direkt vidare till I2:s simtid på Sundsta kl 9. Det var 1 som inte kom! Det räckte för att jag skulle få min plats.

Trodde i min enfald att det skulle vara ett lugnt pass med skön och lugn distans cykling. Bra riggat var det i alla fall med Vasaloppssändningen på storbild! Fick en cykel långt ut på kanten tyvärr så jag hade inte bästa uppsikten över loppet. Nåväl, starten gick och då startade även vi. Och det blev ett helt vanligt spinnpass. Högt tempo, många positionsbyten, tunga backar och hög musik. Tänkte att detta blir jobbigt! Hade dessutom laddat lite klent. Min bastanta frukost bestod i en protein shake. Inget mer. Efter 2 timmar byttes det instruktör. Hoppades återigen på lite lugnare tempo. Men tji fick jag! Precis tvärtom! Ruskigt högt tempo och tuffa låtar. Hade bjudits på kanelgifflar och blåbärssoppa i skivbytespauserna så lite mer energi fanns i kroppen. Efter ytterligare ett instruktörsbyte så var vi på väg mot slutet. 3 timmar och 40 minuter var gjorda då jag plötsligt blev väldigt trött! Sista 40 minuterna (slöfockarna på tv åkte ju för illa långsamt!) var en riktig kamp! Men jag fullföljde med hedern i behåll! 4h20m stannade vi på.

Positivt från passet var att jag pallade tiden skapligt, trots den halvtaskiga träningshistoriken sista tiden. Negativt var att vänster ljumske gjorde ont redan på uppvärmningen. Vore förödande om det började strula med cyklingen också…

Lite dramatik blev det också efter passet! En man tuppade av just då han klivit av cykeln och föll handlöst i backen! Turligt nog fanns det två(!) läkare i salen, varav en var akutläkare. Bra tajming! Han kvicknade till och verkade hyfsat ok, men de körde in honom med ambulans för säkerhetsskull. Lite dropp och övervakning någon timme så var han säkert hemma igen!

Sen nu på kvällen kom jag ut på ett löppass. Inget långt, drygt 5 km typ. Mest en skön mental seger! Att inte vara nöjd bara för att ha gjort ett bra pass på dagen. Ta vara på tiden liksom! Kändes ok. Inte så farligt ont. Oförskämt pigga och starka ben med tanke på förmiddagen! Inte så att jag var opåverkad, men skapligt ok i alla fall!

Avslutade med 15 minuter coreträning hemma på golvet.

Ruskigt bra avslut på träningsveckan! Totalt 11:45 på veckan

På väg mot IM! =)

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

