//
you're reading...
Skada/Rehab, Träning

Hoka-test

Utfallet blev väl sådär…
Kändes kanon i 2 km! Inte ont, och bra fart! Skorna sköna! Känslan var lite som att springa på löparbanor i tartan fast det var asfalt. Upplevdes inte särskilt tunga, trots 300 gram. Efter 2 m började smärtan smyga sig på i vänster ljumske och höftböjare. Smärtan gradvis växande och efter 5 km valde jag att avbryta, för att inte få för ont imorgon.

Skorna känns som de kan bli användbara i framtiden om problemen löser sig på något vis, men de känns inte som lösningen.

Bra i alla fall att vara igång efter sjukan. Två veckor HELT utan träning. Dessutom ytterligare nästan 2,5 veckor med i stort sett ingen ”riktig” träning. Totalt värdelöst. Men nu är det dags att köra på igen! Hoppas det håller!

Börjat fundera lite på om det problemen kan hänga ihop med baksida lår. Har ju läääänge haft en ”känning” där. Nu är det ju diagnostiserat som en ”gammal bristning”. Har en tuff rehab-övning som jag kör nu. Max 2 gånger i veckan får jag köra den. Det är lite frustrerande att man inte kan ösa på mer, men jag märker ju att det sliter rätt hårt. Körde övningen i fredagskväll och är duktigt trött i baksidorna fortfarande. Hur det skulle kunna orsaka all skit vet jag inte riktigt men kroppen är ju onekligen lite komplex…

24:e ska jag ju få besöka ortopeden i alla fall… Får se om det kan leda någon vart…

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

