//
you're reading...
Uncategorized

Hoka One One

Desperationen lyser om mig. Börjat försöka köpa mig ur mina höft-problem. Efter mycket funderande och överväganden har jag till slut fått tag på ett par nya skor av märket Hoka One One. Ett rätt speciellt skomärke. Deras koncept bygger på extrem dämpning genom väldigt stor volym av EVA-skum. Ändå med ett litet sk ”drop”. Kort sagt en kombination av överdrivet dämpade skor och minimalistiskt tänk. Dock blir det världshistoriens fulaste skor som resultat.

Varför de skulle hjälpa mig vet jag egentligen inte, men någonstans hoppas jag att den stora dämpande effekten ska påverka mina vinklar i foten och därmed kompensera något för höften. Långsökt? Japp! Desperat? Utan tvekan! Värt det? Absolut värt ett försök! =)
20140213_144909

Fick efter rätt mycket sökande på nätet tag på ett par Stinson Evo i rätt storlek (dessutom i den minst fua färg-sättningen). De allra flesta siter hade slut på dem. Åtgången verkar ha varit större än produktionskapaciteten. Hippt är det tydligen i alla fall! En Italiensk e-bay försäljare kunde tillslut leverera dem till mig! Beställd på måndag och hade dem levererade på onsdagen! Mycket bra!

Har haft dem på fötterna och gått lite med dem. Klart är att det känns rätt annorlunda. Rätt sugen på att få göra ett riktigt löp-test, men sjukan vägrar lämna min kropp.

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

One thought on “Hoka One One

  1. Andreas Falk sprang i Hoka one one på arctic ultra 50 miles i Arvika.
    Poppis bland ultralöpare överlag verkar det som !

    Posted by Petter | 2014/02/13, 16:42

Kommentera

