//
you're reading...
Uncategorized

Lite mobil-blogg

Sitter på tåget…
På väg på en tjänsteresa. Missar kvällens sim-pass med I2. Men det kanske är lika så bra. Behöver antagligen vila mig frisk nu. Har gjort några försök att komma igång, men det slutar bara med nya bakslag… Värdelöst! Less på att vara sjuk! Eller, sjuk och sjuk… Jag är ju inte ens sjuk, kan bara inte träna… Lite snorig, lite ont i halsen och allmänt trött. Det är jag. Och träningen jag försöker mig på blir bara skit! Avbröt ett trainerpass i söndags. Var ingen idé att köra klart ens, så uselt känndes det. Pulsen skenade, ingen kraft i benen, allmänt dålig känsla i kroppen. Följde upp med att spela innebandy igår. 4 mot 4 på stor plan. Trodde ärligt talat hjärtat skulle komma ut ur kroppen efter varje löpduell jag tog. Rätt värdelöst gick det. Blä…

Vila är antagligen klokt, men tråkigt och frustrerande! Nu blir det ju två dagar utan träning, vare sig jag vill eller ej. Hinner inte med  träning under resan nu.

Men sen ska jag vara frisk och starta upp igen!

Börjar fundera på Stockholm Marathon. När ska jag ge upp den startplatsen? Vet inte vad jag hoppas på egentligen… Kan just nu inte se att det finns en lösning för mina höfter som hinner genomföras, rehabiliteras och ändå ge mig tillräckligt med löpta mil för att det ska bli en trivsam resa runt stan… Samtidigt vill jag ju starta. Och fullfölja. Helst på en bra tid…

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

