//
you're reading...
Övrigt

Sjuk…

Inte direkt döende precis… Men lika värdelöst för det. Ont i halsen, kraftig huvudvärk totalt supertrött. Ingen träning. Idag inte ens jobb. Klen kille jag är egentligen… Men tror ändå jag är lite klok som avbröt ett träningspass i förrgår. Skulle köra ett trainerpass framför tv:n när barnen sov och hustrun jobbade kväll. Startade och det kändes konstigt tungt redan från start. Körde igenom första intervallen, men under 2:a insåg jag att det inte funkade. Benen tog slut totalt, pulsen skenade okontrollerat och ett obehagligt tryck över bröstet… Då avbröt jag faktiskt. Känns oväntat klokt faktiskt. För att vara mig. Brukar köra på så länge jag kan och inte kräks eller tuppar av. Antingen håller jag på att bli klen eller så är det ålderns vishet som tågar in i min kropp…

Körde heller ingen träning i går och idag är det definitivt inte aktuellt. Med helgen som var i Umeå och den bristfälliga träningsdisciplin det bidrogs med där så ser januari ut att bli en ganska medioker träningsmånad i slutändan. Men nu måste jag bli frisk. Träna hinner jag nog innan augusti…

Mer stressand än augusti är då 31/5. Då ska jag springa en mara igen. Med tanke på att jag just nu klarar 5 km i lågfart och inte har någon som helst lösning på det i sikte känns det….mindre bra. Konstigt nog oroar jag mig mindre för maran i augusti. Dels är det längre tid dit och än lever hoppet om att jag ska hitta en lösning på löpandet, och dels så är det en annan sak att springa en IM-mara. Måste jag gå bitar i Kalmar så är det ändå ok. I Stockholm är det enbart löpning. det är det enda som räknas. I Kalmar kan jag bli nöjd med så många moment, även om löpningen skulle sänka skeppet och ge mig en usel tid…

Dags att nu på riktigt ta tag i vikten också. På tok för tung nu igen. 84,5 kg på min korta kropp är inte bra. Borde vara längre egentligen… 😉 Men nu är det dags att börja räkna in och ut kcal igen! I maj ska det max finnas 75 kg Johannes kvar.

Funderar också på om jag ska prova lite proteinpulver… Läste en artikel på ämnet som hänvisade till studier som påtalade vikten av att proteinintaget fördelades under dagen. Särskilt morgonen, och efter träning såklart, var det viktigt med proteintillförsel. En portion havregrynsgröt utan mjölk och sylt, som brukar vara min standard frukost under de intensivaste energiräknarperioderna, ger typ 3 gram protein. Artikelförfattaren ansåg att 30 gram var lagom. Mer än 30 gram per tillfälle ska tydligen vara direkt bortkastat då kroppen ändå inte kan hantera dem… Kan ju också dricka 1 liter mjölk till frukost, eller käka massa ägg, men då drar ju kcal iväg direkt. Men pulvret är heller inte energilöst direkt. Och frågan är om man stoppar i sig saker man vill undvika också om man äter sånt pulver… Får fundera lite till!

Nu ska jag kliva upp ur soffan och hämta hem mina barn och försöka ignorera huvudvärk och halsont och vara en energifylld fader i några timmar tills de sover, sen ska jag också sova igen! Sov gott!

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

