//
you're reading...
Träning

Sim!

Var träning igår med I2. Ny simtränare var där för att kolla läget och se om han var intresserad av att träna oss och om vi tyckte att han verkade värd att satsa på. Magnus, eller Mille som han ville kalla sig, verkade riktigt bra! Kul!

Funderade på om jag verkligen skulle vara med och simma när jag såg ansamlingen av I2:are som väntade på att få hoppa i plurret. Uppskattar det till ca 25 st, kanske någon till. Där till har vi tillgång till 4 banor… Men jag gav det hela en chans i alla fall och det var tur det! 6 st blev vi i min bana och det funkade faktiskt helt problemfritt! Upplevde det aldrig som trångt alls. Nyttigt att se att det går. Nu var vi rätt jämna och så körde vi samma övningar, vilket nog är en förutsättning om det ska gå.

Började med lite insim innan Mille presenterade sig och gav lite av sin sim- och tränarbakgrund. Han hade tränat en hel del olika klubbar och dessutom varit i USA och tränat på någon skola, så helt okunnig är han nog inte! Hade i sin ungdom gjort 52 något på 100 m fritt, rätt mycket bättre än vad jag gör det! 😉
Sen körde vi lite teknikövningar och allt kändes ungefär som vanligt. Sen ville Mille se oss simma vanligt så det blev 10*50m och det kändes rätt bra! Sen lite skovel innan vi avslutade med en stege 400-300-200-100 m. Tanken var lugnt på 400-ingen och sen sakta ökande mot max på 100-ingen. Fokus på teknik och de detaljer coach visat på, avslappnade axlar, utsträckt arm, lätt böjd armbåge, långa drag som avslutas just vid ytan. Som jag simmade under stegen har jag aldrig varit i närheten av! Kändes som jag flög fram och ändå orkade jag fortsätta! Riktigt riktigt roligt! Var nästan rädd att pausa de beordrade 15 sek mellan seten för att jag inte ville tappa känslan, men den fanns kvar!

Hoppas verkligen att det var ett genombrott som kommit för att stanna! Om det var Milles förtjänst, eller om det bara råkade ramla ihop med en bra teknik just idag låter jag vara osagt, men bra vart det igår i alla fall!

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

