//
you're reading...
prylar, Träning

Plankan

Har börjat med ett nytt projekt. Efter att ha läst klubb-kompisen Katrins inlägg om plankan så har jag bestämt mig för att jobba mot att klara av plankan i 10 minuter i sträck! Dessutom sa sjukgymnasten i förbifarten då jag frågade om man kunde göra något för att förbättra för min inklinationsvinkel typ: ”Det skulle vara om du byggde core-styrka som en simhoppare, men nej…”. Men ett litet halmstrå hittade jag! Och oavsett blir inget i livet sämre med mer corestabilitet (tror jag). Är sjukt långt ifrån det målet just nu. Har aldrig riktigt maxat fullt ut, men jag gjorde 3 minuter i veckan i en intern syskon-kamp. Fanns lite tid kvar att pressa ut, men knappast över fyra…

Planen är att köra ett plank-pass varannan kväll. Just nu kör jag 4 set med 1:30 och 1 minuts vila. Får se hur det blir sen när jag klarar av att öka… Lite av tanken är att det ska vara ”enkla” pass man kan göra som en del i kvälls-rutinen, där inga ursäkter ska finnas. därför får det ju inte dra iväg i tidsåtgång, samtidigt som att om man på sikt ska klara 10 min så kanske man behöver mer än 10 min träning… Vi får se vad det lider…

Ikväll blev det också lite extra svingar med koskällan jag fick i julklapp!

I morse hann jag förresten också med att inviga mina nya sim-prylar som också dök upp under julen! Ett kit med platta, paddlar, dolme och fenor. Var skoj, men hade lite svårt med motivationen ändå. Lite huvudvärk grydde och störde en aning. Hann med 2200 meter i alla fall!

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

