//
you're reading...
Övrigt

Årskrönika 2013

Året är slut. Sista träningspasset avklarat. Så då passar det väl bra med en sammanfattning!

Inget blev väl direkt som planerat. Kroppen har ju som bråkat en del med mig.

Året började ändå ok och träningen flöt på bra de första tre månaderna
, även om det inte var smärtfritt! Men sen i April gick det inte. Helt uppehåll i 3 veckor. Ingen förbättring. Försökte hanka mig fram mot maran i Stockholm. Jag var inte redo då starten gick. Inte alls redo egentligen. Körde igenom den och det var kul, de 6 första kilometrarna. Eller i alla fall inte direkt tråkigt. Sen gjorde det ont, jag var trött och tiden forsade iväg. 3:48 var en klar besvikelse, men bra efter förutsättningarna. Känns bra att ha nått en nivå då klart under 4h känns kasst!

Sen blev det sommar och stort fokus på simningen och framförallt cykeln. Cyklingen är det som gått överlägset bäst! Har varit stark på banvallen hela sommaren! Kännt mig stark då jag tränat med klubbkamrater och i Kalmar, under årets huvudmål, var jag superstark på hojen! Simmet gick ju också kanon med tanke på vågorna som var! Löpningen var seg.

Tiden efter Kalmar har mest handlat om väntan på läkartider som inte gett något annat än besvikelser. Däremellan har jag försökt träna så gott det varit möjligt…

Trainerroad dök upp på slutet av året och det tar jag med mig in i 2014! En kul grej!

Målsättningarna har spruckit total pga skade-situationen…
De tänkta 300 timmarna har blivit 261:30 fördelat på 246 pass.
Löpningen stannade på 690 km och uteblivet Lidingölopp.
Simningen överraskade och skrapade ihop 93 km!
På cykeln trampade jag mig fram i 234 mil…

Höjdpunkten får ändå sägas vara Kalmar IM. 11:17:21, utan löpträning sista 3 månaderna är rätt ok!

Mot 2014 och lösningen på inklinationsvinklar, CAM:s och vad det nu vara må…! Lösas ska det i alla fall! För 2014 ska jag ”persa” i (åtminstone) Kalmar!

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

