//
you're reading...
Träning

Börja om från början…

Nej, jag kommer inte ge upp!
Jag är inte riktigt sån som person. Även om mitt förra inlägg kanske gav sken av det i allt gnällande, men det är inte aktuellt. Men klart det känns surt att inte ha en lösning ens på gång. Jag vet inte varför jag får ont och jag har ingen väg som jag ser att jag kan gå för att ta reda på det… Klart surt, men bara att använda mina favorit uttryck och applicera dem på sig själv:

”Bara att bryta ihop och komma igen!”
och
”Smärtan sitter i huvudet, det är bara att fokusera!”.

Så är det.
Så nu fokus framåt. Kan jag inte springa alls får jag väl simma och cykla istället då. Det gör ju bara ont efter passen, inte (så mycket) under passen.

I torsdags hade jag glädjen att få vara med andra glada klubbkamrater som också har anmält sig till kommande lek i Kalmar. De har kört ett spinnprogramm med Camilla som ”chef” på Sats på Färjestad varje torsdagsmorgon. Normalt sett passar iinte det med mina dagislämningar, men denna gång kom jag loss! AS kul, och jobbigt! Lite tidspress så det blev inte så mycket jol med uppvärmning och återhämtnings tramsande mellan blocken, utan mer bara pang på det som ger något…! =) 10 st 45-15 sekundrare fick i princip fungera som uppvärmning kl 06:30. Sen kom huvuddelen av passet med 15 st 2 minutrare med 1 minuts vila mellan. Tanken var stenhårt! 90-96% av maxpuls. Jobbigt var det, men en bra start på dagen!

Ont hade jag efteråt, men ändå känndes allt lite bättre på bnågot märkligt vis.

Klart jag ska köra fler Ironmans i mitt liv. Jag kan ev. ha sagt att jag aldrig mer ska göra det halvskadad, men nu är ju den smärta jag har inte att betrakta som en skada då det inte går att fastslå vad det är… Därför kan det ju inte hindra mig i sommar heller…! =)

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

