//
you're reading...
Träning

Sim i Paris

Lyckades till slut ta mig till ett öppet badhus i Paris. Det var inte mycket mer än så heller. Enligt google-maps skulle promenaden ta 36 minuter. Dit tog den ca 1 timme. Sen kom jag in. Lite stressad över att de inte hade öppet så mycket längre än en timme efter mon ankomst.

Vid omklädningen blev jag lite förvirrad. Små bås som man skulle byta om i. Inga skåp. Bara att pressa ned skor, jacka och allt annat i medhavd väska. Sen var det duschen. Gemensam för båda könen, med badkläder på. Helt ok på väg in till badet, men på väg ut med schampo och grejor…? Nåja… Ett senare problem.

Ut till bassängen. Gick direkt till ”Sprortif”. Hälften av banorna var avsedda för träningsgrupper av olika slag. Helt ok. Resterande (6?) banor var öppna för allmänheten. Inga avgränsningar alls. Ingen struktur på hur man skulle simma. Ingen sanbb-bana, ingen orientering alls. Alla simmade precis som de ville. Total kaos! Krävdes full fokus för att inte frontalkrocka. En tant simmade ryggsim, det var iofs bra för då visste man att det var en själv som skulle väja… Lyckades kryssa mig fram till 1000 m sen avbröt jag självmords-projektet. Duschade hastigt av mig, men noterade hur annat folk gladeligen schamponerade sig med badkläderna på. Mycket märkligt.

Sen promenerade jag hem till hotellet. Det tog 1h45 min. Fick öva lite på min fransk också. Det var ju bra.

Trött nu efter nästan 3 h promenad…

Sov gott!

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

