//
you're reading...
Skada/Rehab, Träning

Uppgivenhet…

…är väl det jag känner för tillfället.
Vill bara komma till den punkt där jag vet vad som ska göras och när det ska göras för att jag ska kunna börja träna på riktigt igen! Den här väntan suger verkligen.

Efter mycket om och men fick jag igår kontakt med Dick Larsson på Klarälvskliniken igen. Han hade kolla mina röntgenbilder och det gick inte att se något konstigt på dessa. Värdelöst. Då står jag ju kvar på samma ruta som innan jag gick dit. En månad till åt skogen. Nu vill han ta en ”special”-bild med ny röntgen. Vad det ger har jag ingen aning om, men det lär väl säkerligen innebära ytterligare flera veckor av ingenting…

Kan de inte bara skära upp och fixa till? Något är ju fel i den där dret-leden!

Under tiden försöker jag hålla igång med de aktiviteter som inte gör alltför ont. Det mesta fungerar skapligt utom just löpning. Innebandy är väl mest tveksamt av de övriga sporter jag håller igång, och i alla fall på stor plan har jag slutat spela för tillfället. Ska man se något possitivt så har jag mindre ”grund-ont” nu när jag inte löptränar något…

Har fått en liten ”revival” på spinning också, tack varae skadan. Nu har jag varit iväg på 3-4 pass. Den frekvensen var länge sedan jag hade! Det är ju helt klart en bra träningsform, problemet, jämfört med löpningen, är ju tidsaspekten. Dels blir man mer bunden av de tider som de bra passen erbjuds och dels tar det ju en timme extra i dit- och hemfärd. Annars gillar jag Friskis nya upplägg med mer tydliga och regelbundna intervaller med mer ”frihet2 för individen att belasta enligt eget önskemål, mindre styrning helt enkelt! Har iofs bara testat långa intervaller ännu, men de passar mig kanon!

Hittade också igen mina neopren-värmebyxor. De hjälper faktiskt upp problemen en del. Kanske skulle prova ett löppass med dem på? Det får jag nog fundera på!

Har också försökt komma igång med reglerat kaaloriintag för att komma ned till en mer acceptabel vikt-nivå igen. Känns som det är än viktigare att begränsa vad som ramlar in i kroppen nu när träningen är sisådär… Målet är (till att börja med) 75 kg. Startade förra veckan på 83. Tänker inte köra samma tempo som när jag tappade 20 kg på 12 veckor, lite mer modest fart får det bli nu. Första veckan såg bra ut tills det blev helg. Då fallerade det en aning och veckan slutade på -1. Helt ok, men just att det var första veckan borde genererat lite mer då de ”lätt” bitarna med vätskabalans och fyllnadsgrad i systemet jämnas ut… Nåja, jag är på gång i alla fall med det projektet.

Ska försöka se mer possitivt på livet och min träning framledes, även om det är svårt. Helt ärligt är det ju egentligen inte total-katastrof att ligga på en träningstid på 4-5 timmar i veckan… Borde ju kunna vara nöjd med det. Problemet är väl att det mest känns som lek-träning och inte träning på allvar…

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

