//
you're reading...
Uncategorized

Ett steg fram…?

Tja, vem vet egentligen vad som är framåt…?

Var i alla fall nyss och besökte Dick Larsson på Klarälvskliniken. En skönt skum och loj kille som ändå verkar veta vad han gör. 800 pix för 15 minuters undersökning kan man ju tycka vad man vill om, men han hade en klar bild av vad han trodde var läget i alla fall. CAM eller pincher, eller båda delarna. I absolut värsta fall skada på ledytorna, inte bra i så fall, men absolut inte sannolikt.

Utfallet, om han har rätt är operation. Bra eller dåligt? Lång rehab-period med annorlunda träning infaller i så fall, men blir jag symtomfri på 6-8 månader så är det ju värt det. Andra vägar än operation såg han inte, då han tyckte jag redan prövat dem fullt ut under de 1,5 år jag dragits med problemen fullt ut.

Vägen vidare består i att Dick kollar på röntgenbilderna och ser om det går att avgöra utifrån dem om det är CAM. Hör av sig till mig senast måndag. Kan man se det skickar han en remiss till Ortopeden på landstinget som med största sannolikhet skickar mig direkt vidare till IFK-kliniken i Göteborg för vidare utredning/operation. Kan man inte se det på röntgenbilderna måste det till en magnetkameraundersökning. Den får jag troligen bekosta själv. 3000 pix. Surt i så fall, men man har bara en kropp så det är bara att betala om det är det som krävs.

Summan av det hela är att det känns bra, fast det egentligen är rätt kasst…   😉

Vad det gäller träning tyckte han att jag skulle undvika löpning och annat som gör ont under utförandet. Sånt som orsakar smärta efteråt är ok så länge jag kommer ned på noll emelanåt och smärt-kurvan inte eskallerar…

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

