//
you're reading...
Skada/Rehab, Tävling, Träning

Sjuk, Tränings-tri och inget Lidingölopp

Försökt återhämta mig med ”aktiv-vila” efter Kalmar…
Det har inneburit ett KM i 5 km terräng i Mölnbacka på måndag, badminton på tisdag, squash på onsdag, sim på torsdag och en tränings-sprint på söndagen…

Totalt sett har det varit ett bra upplägg! Återhämtat mig bra mycket snabbare än tidigare år. Tror även att massagen jag unnade mig efter målgången gjorde rätt så mycket för benens skull.

KM borde jag naturligtvis avstått. Det var trots allt bara 2 dygn efter målgången. Men åkte dit mest för att muntra upp eldsjälen som driver klubben och bygden vidare! Mr MAIS, Göte Falk! Ingen ambition på att försvara min titel från förra året. Joggade mig igenom och efter att musklerna fått upp värmen gjorde det inte så värst ont längre. Sista 800-ingen sprack dock blåsan under högerfoten och då var det inte så bekvämt längre… 😉 Blev typ 5:a eller 6:a tror jag…

Lite badminton och squash avhandlades och det funkade bara bra! Körde styrka i pauserna (vi spelar på 3 pers) i squashen och det ska jag försöka fortsätta med under hösten!

Hakade på ett avslappnat simpass på torsdagen och det kändes helt ok, även om axlarna var lite slitna.

På söndagen inbjöds det till en träningstävling i spontan I2-regi. Såväl olympisk som sprint erbjöds. Valde att rulla med på en sprint. Tyckte att simningen kändes bra! Var ändå siste man upp ur vattnet… Måste lära mig simma till nästa säsong! Tappar onödig tid där. Växlade lugnt och skapligt bra. Ut på cykeln kände jag att benen var som betongklumpar! Så sjukt tunga! Försökte ändå trampa på och fick tillslut kontakt med lite kompisar. Tog ett par placeringar, men cyklade sen förbi vändpunkten så jag fick lite onödigt bra träning där… =) Växlingen till löpning gjorde jag snabbt för att vara mig. Försökte igen med konststycket att ta av skorna redan på cykeln, men det lyckades bara med en sko… Löpningen var riktig skit! Gjorde ont från första till sista steget. Vänsterbenet tillförde bara smärta, i övrigt släpades det efter mig under löpningen! Konstigt att det gick så pass bra i Kalmar…!

Kände redan från starten på simningen att det var lite konstig känsla i halsen. Rev lite, slem bildades och jag andades men fick liksom inte in syret i blodet. Den känslan fortsatte genom hela loppet… På måndagen jobbade jag, men kroppen var som ett lik. Däckades på kvällen hemma och var hemma med feber i tisdags. Något bättre idag. Febern borta (tror jag) men nu värker muskler och leder så jag funderar på amputation! Eller i alla fall att återgå till NSAID-preparaten som jag lyckats mer eller mindre fasa ut under vår/sommar då jag kunnat träna så bra.

Nåja, ska man som tiathlet-wanabee bli sjuk så är väl detta rätt period! =)

Har bestämt mig för att skippa Lidingöloppet också. Säljer min startplats i 1C. Trist, men med tanke på min löp-bakgrund i år så är det ett bra beslut. Finns ingen mening att åka dit och jogga runt med smärtor. Har redan gjort det och det är bara tråkigt! Nästa gång jag springer där ska jag vara i form och jaga bra tider! Verkar vara rätt så lätt-sålt faktiskt!

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

