//
you're reading...
Träning

Uddeholm

Skulle cykla långpass. Banvallen får det bli! Barnvakter fixade. Bara att köra!

Efter frukost gjorde jag mig klar och rullade iväg ca 08:45. Lite senare än jag tänkt, men det kändes ändå rätt ok. Insåg att det skulle bli varmt under dagen… Med mig hade jag två enrgigels, två bars och två flaskor sportdryck. På tok för lite visade det sig…

Särskilt vätskan ställde till problem.

Kände mig seg och sliten direkt från starten. Har inte tränat så hårt de senaste dagarna, men renovering i två låååånga dagar och innan det kutande på Lisseberg hade satt sina spår. Funkade ändå hyfsat och jag kunde hålla ett rätt ok tempo. Efter 4 mil ringde mor och störde friden. Tänkte att nu är det kris med barnen, jag kommer få avbryta… Men det var bara mor själv som inte klarade av att följa banvallen till Forshaga… 😉

Försökte hushålla med drycken. Det var nog inte smart. Passerade Råda och där fanns en fin-fin rastplats med möjlighet att fylla vatten! Då drack jag upp resterande sportdryck på vägen upp mot Uddeholm. Blev lite förvånad då banvallen tog slut där. Trodde den gick ända upp till Hagfors, men så var det visst inte. Fick dock räcka så ändå så jag vände. I Råda tankade jag vatten och knaprade lite mer bars. Kroppen var lite sliten, men funkade helt ok!

Lite mer nedförsbackar åt det hållet så farten steg något. Helt ouppmärksam körde jag över en stor skada/bula i vägen. Att jag inte total-kraschade var bara tur eller Guds försyn! Låg på hornen och axeln fick en rejäl smäll! Vinglade långt ned mot dikeskanten innan jag fick tag på styret och lyckades räta upp ekipaget! Riktigt otäckt!

Med 35 km till Karlstad tog vattnet slut. Likaså den sista gelen. Barsen var redan borta. ”35 km utan vätska ska jag väl klara”, tänkte jag.Var fortfarande inställd på att ta en extra mil i Karlstad för att få ihop 18 mil innan jag skulle löpa 5 km…
Fel! 10 km klarade jag. Sen tog allt slut. Det var vidrigt varmt. Jag var sjukt törstig, hungrig och energilös. Tog mig in till Forshaga och rullade in cykeln på Coop. Tänkte handla glass och cola. Men då fanns det en toalett just innanför dörren så jag fyllde vatten från kranen och fick för mig att det skulle räcka… Iväg mot Karlstad!

Drack vatten, men det hände ingenting! Det gick så sakta och kraften var borta. Mådde illa. Ville inte mer. Överlägset längsta turen mellan Forshaga och Karlstad genom alla tider! Tankar på extra-mil och löpning var totalt bortjagade och uteslutna. Nu handlade det bara om att ta sig hem på något vis! Lyckades till slut rulla in på tomten.

15 minuter på rygg i hallen. Lite vätska och en stor tallrik mat senare var allt helt ok!

Ett bra pass! Nyttigt med distansen och nyttigt att förstå vad värme, vätska och mat betyder för möjligheten att prestera!

Uddeholm

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

