//
you're reading...
Uncategorized

KM med I2 IF

I lördags var det KM i sprintdistans. 750 meter sim, 20 km hoj och 5 km löp. Ca 30 glada ”athleter” kastade sig i vattnet denna vackra sommardag!

Här följer storyn om min egen tur under tävlingen…

Startade offensivt i simmningen och hakade på ”2:a-klungan”. Låg bredvid Tommy de två första bojjarna. Kände dock då att om jag skulle ta mig i mål på förasta delmomentet utan att drunkna så var det bara att släppa… Slog av på farten och tappade blixtsnabbt massor med tid. Simmade helt själv i ett varv därifrån, sen blev jag omsimmad. Tänkte då att jag skulle försöka haka på. Det gick i typ tre simtag, sen var fötterna utom synhåll… Tragglade på och kom till slut upp ur vattnet. 16:07 på 750 m simning är inte särdeles imponerande. Finns en viss förbättringspotential här…

Första växlingen gick rätt ok. Lättare att få avv våtdräkten direkt man kommer ur vattnet än som jag brukar, när jag cyklat hem och dräkten har ”torkat fast”. Knappt 2 min tog växeln.

Cyklingen kändes kanon! Bra tryck och fart hela vägen och jag tog några placeringar  alla fall. Dessvärre tappade jag tid på alla topp 10 åkare även på cykelmomentet… Det trodde jag inte då det kändes så bra, men det är tydligt att det är strka pojkar och flickor i I2…. Snittfarten 34,89 km/h är ok i de blåsiga förhållanden som rådde.

Andra växlingen är också godkänd, även om jag säkerligen tappar tid här mot många också. 1 minut tog det att byta dojjor och kasta hjälmen.

Löpningen var värdelös från steg ett. Onte, ont och ont. Ingen kraft alls bara smärta. 5 km är inte långt, men i det skicket var det typ 4,85 km för långt. Plågade mig igenom på en medioker tid och tappade ett antal placeringar. Måste lösa löp-problemet snart. Stressad inför Kalmar redan nu… 23:09 på 5 km.

Totaltid på 1:16. Godkänt med tanke på löp-problemen. Placeringen strax under mitten av fältet känns sådär om jag ska vara ärlig, men som sagt så finns det många starka och duktiga triathleter i I2! Nya tag till nästa år! Då ska jag högre upp i listan!  =)

Loppet

 

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

