//
you're reading...
Träning

Morgonsim

Klockan är strax efter 6 på morgonen. Sitter nu och njuter i soffan med en kopp nybryggt kaffe. Njuter av att barnen fortfarande sover!

Klockan ringde 05:00 och 05:20 var jag redo att kasta mig i ett idylliskt vackert och stilla vatten i Kroppskärrssjön. Plaskade mig runt 3 varv (ca 1200m). Inte särskilt långt, men det fick räcka. Det är ju tävling imorgon!  =)

Blir rätt trött i armarna, eller snarare axlarna av simningen just nu. Vet inte om det ska ses positivt eller inte. Antingen är jag bara dåligt tränad och ovan med simmomentet, eller så har jag fått en bättre teknik så jag kan simma fortare… Dessvärre är väl det första alternativet troligast…

I går blev en vilodag, eller snarare en dag med fokus på att få lite mer ordningen i huset…

I förrgår blev det en banvallstur till Deje och tillbaka. Lite sen start, men var hemma till kl 22 så det funkade rätt ok. Glömde hjälmen så jag fick vända hem efter 2 km för att hämta den. Kändes helkonstigt med fladdrande hår… Bra tryck i benen hela vägen faktiskt. Kändes riktigt stabilt. Formen är inte så usel som jag trott kanske. Bara löpningen som inte funkar kanske…

Nåja, nu ska jag njuta av mitt kaffe och mitt lugn en stund… Sen blir det heldags-mys med goaste ungarna i stan!   =)

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

