//
you're reading...
Skada/Rehab, Träning

Flyttkaos…

…gör det smått omöjligt att hinna/kunna blogga. Har inte hittat datorn än t.ex.  😉
Men ett kort inlägg med telefonen får det bli!

Fick mina nya fotbäddar i veckan. Gick direkt ut och körde 6 km löpning. Kändes hyfsat i början. T.o.m. bra i fötterna. Riktigt risigt med ork och kraft och därtill ont i skinkan hur mycket jag än försökte fokusera på tekniken. Efter drygt 5 började jag få ont i högerfotens hålfot p.g.a. det ovana trycket från fotbäddarna. Tog det som en ursäkt att springa hem…

Inte särskillt nöjd med livet gick jag vidare…

På fredagen var det i alla fall dags för lunchintervaller med jobbet igen. Uppvärmningen gjorde så sjukligt ont i hälsenorna. På upploppet vid sista uppvärmningsvarvet övervägde jag på allvar att avbryta passet. Var rädd att senorna skulle gå av… Bestämde mig i alla fall för att prova. Och vilket bra beslut! Årets bästa och härligaste träningspass utan konkurens blev det! Inte ont någonstans på hela passet! Hyfsad fart på de tre första, sista fick jag hålla igen lite då jag höll på att kräkas, vilket jag gjorde också efter den sista avslutningen.  🙂

Det passet var så skönt att få! Nu har jag hopp om ett ok lopp i Stockholm ändå!

Nu är mitt stora dilemma om jag ska avstå mer träning sista veckan och ta med mig den här goa känslan till starten eller om jag ska försöka köra något mer lite längre pass för att testa fotbäddarna….

Dessa dilemman…!

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

