//
you're reading...
Skada/Rehab, Träning

Sjuk..

Inte nog med alla skadebekymmer som stör, nu är jag dessutom sjuk!  =(
Har hängt i luften ett tag, känt mig hängig och seg. Haft svårt att sova och väldigt mycket ont i lederna. Förhoppningsvis är det bara dessa två dagar som behövs för att rensa ur kroppen lite…

efter fredagens intervallpass kändes det hyfsat positivt. Fick draghjälp runt Tingvalla och de första 4:orna var ok fart. Sista sjönk farten upp mot 4 minuters-tempo, men det är väl ändå ok. Gjorde inte särskilt ont under passets gång, även om det ändes lite här och där. Efteråt däremot blev det riktigt kasst.
ns…
Hälsenorna ömmade mycket, mycket. När jag säger ömmade så har jag nog inte tagit i direkt… 😉
Sen blev vänster lår knäppt. Framsidan denna gång. Dragit ihop sig till en boll där inne någonstans…
Försökt köra exentriska tåhävningar och töjningar på låret samt en massa misshandel med foamrollern. Körde även ström i benet med min Abtronic för att mjuka upp lite i fredags kväll. Märktes på hur muskeln rörde sig att något var konstigt… Men mot slutet betedde den sig faktiskt lite mer som förväntat och drogs samman som el-impulserna ville. I början ryckte det åt alla håll i helt egna frekvenser… Kan inte vara bra…

Ställde in lördagens långpass. Eller sköt snarare upp det till söndagen, men då slog sjukan till så det var högst oaktuellt. Feber, yrsel, ont i kroppen och illamående som slog till på 5 minuter. Gungade med barnen och började må illa. Klarade knappt att ta mig hem efter det. Sen är hela gårdagseftermiddagen ett enda grått töcken… Känns bättre idag så det ska nog lösa sig!

Däremot börjar jag på riktigt oroa mig för Stockholm Maraton. Pers känns uteslutet. Men allt mer av en oroskänsla för mitt livs första brutna tävlingslopp snart ska vara ett faktum byggs upp. Som det känns just nu finns det bara ett hopp. Det är att de nya inläggen kommer i tid och att de skapar en fullständig löpharmoni med jämn och fin belastning i min kropp. Känns föga troligt dock… Men till start lär jag komma.

Beställde mig nya prylar i fredags när ångesten var som störst över lår och hälsenor… Inget anmärkningsvärt, mest lite kompressionsstrumpor, calfguards, våtdräktslim (för lappning av hål) och så ett par nya skor! Skorna blev exakt samma modell som jag har. Ascics DS Trainer 18. Men de jag har är för stora. Tyckte jag provat ut dem ordentligt innan, men de är så stora att det stör. Hoppas att det bytet i alla fall åtgärdar hälseneproblemen samt de oroande känningar jag haft under några pass i benhinnorna… Benhinnebekymmer ligger ju i släkten annars. Broder nyopererad och moder står på kö… Lockar mig dock inte alls.

Just nu är det inte mycket med mitt idrottsliga liv som känns positivt.
Men som de säger: ”Det är i motvind som draken lyfter.”
Bara att hoppas man är en drake då…

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

