//
you're reading...
Träning

Vårpremiär

Så var vårpremiären på två hjul avklarad! Skönt att rulla igen efter denna långa vinter. Senaste cykelpasset gjorde jag faktiskt i Kalmar, 18/8… Det var ett tag sedan det.

De nya Kina-plast-hjulen verkar kvicka! Svårt att jämföra, men gick bakåt till förra årets premiär tur. Exakt samma bansträckning, det mesta tyder på att min form var bättre då, ändå gick det 2 km/h fortare i år! Kan finnas 100 andra orsaker också, men en del gör det med säkerhet! Glad att jag nöjde mig med 50 mm profiler istället för 80 mm. Redan 50 gjorde att sidvindarna märktes rätt väl. Säkert en vanesak, men lite obehagligt var det.

Känslan var mycket god på vägen ut mot Forshaga, när jag vände hemåt och mötte vinden blev det betydligt tyngre…

Det var visserligen bara 4 mil, men det var ändå 4 mil som på något vis inger hopp om en sommar som kan sluta bra i Kalmar. Formen är inte som den ska vara, men ändå kändes cyklingen bra. Det måste väl ändå vara positivt? 33,5 km/h är iofs en lägre snitthastighet än jag höll i 180 km i Kalmar (34 km/h), men jag planerar att hinna jobba igenom lite fler träningsmil innan dess, även om det nog blir ett uppehåll från cyklingen nu fram till Stockholm maraton är avklarat.

Mindre positivt är min vänstra fotled. Fortfarande svullen efter fredagens intervaller. Isade den länge ikväll efter träningspasset så jag hoppas svullnaden lägger sig tills imorgon. För imorgon är det dags för löp-intervaller igen så då får allt foten vara redo… Men det känns inte riktigt bra att det är på detta viset.

Nåja, dags att dusch nu så man kan komma i säng och vara laddad inför en ny tränings- (och arbets-) vecka..

 

 

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

