//
you're reading...
Övrigt, Skada/Rehab, Träning

Hoppfullt…!

Anar ett ljus någonstans långt borta i tunneln. Det är inte starkt, men jag tycker mig se det i alla fall!

Lite så känns det just nu, i skadeträsket. Domningarna/känselbortfallet i höger lår återkommer efter löpning fortfarande, men i mindre omfattning. Intensiteten är lägre i domningarna, om man nu kan beskriva det så, men det är så det känns. Har också vågat mig på ett mer fartfyllt pass då jag körde intervaller med kollegorna i fredags. Domnade visserligen, men inte mer än jag gjort av de korta lugna 5 km pass jag tidigare försökt mig på. Det känns positivt. Provade också på att fullfölja en hel mil löpning i söndags. Utfallet blev ungefär som intervallerna i fredags. Domningarna kom, men inte mer än något annat och resultatet visade på en usel form. Rätt väntat iofs.

Körde ett skivstång-spinnpass på friskiss i lördags också. Därtill har jag simmat en del och försökt använda min nybyggda TRX för att få lite styrketräning med i bilden också.

Summa summarum känns det som jag kan börja träna på riktigt nu igen! Men jag måste nog dessvärre avstå badminton och innebandy under ytterligare en period…

 

Har gått på stötvågsbehandling och justering på Hälsocentrum 8 gånger nu. Börje, herr allvetande och utan ödmjukhet, vill gärna att jag kommer och ger honom mer pengar, men jag tror jag avslutar det samarbetet nu. Behandlingen har absolut inte varit dålig! Tror den har hjälpt en hel del. Särskilt stötvågorna, men jag har ingen lust att gödsla den där osympatiske herrn med mer pengar.

Det som nu står på agendan i behandlingsväg är besök hos en sjukgymnast på KMTI nu på fredag och sedan rygg-röntgen i Säffle nästa fredag. Hoppas mycket på sjukgymnast-tiden. Hon sägs vara duktig så jag hoppas få en vettig och tydlig diagnos och därtill vettiga övningar så jag kan få full ordning på skiten snart.

Annars är det alltså hopp om livet! Kan börja träna på igen, även om den sociala träningen med innebandy/badminton uteblir. Dessutom har jag fått fast jobb på MSB!

Nu kör vi! Mot Kalmar igen!

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

