//
you're reading...
Skada/Rehab

Skade-uppdatering

Dags för en liten uppdatering om skade/träningsläget även på bloggen…

Det är skit, är den korta sammanfattningen.

Har precis varit hos kiropraktorn för en sjukligt smärtsam behandling med stötvågor. Har kört det ett gäng gånger nu i kombination med manipulation av ryggen. Tyckte att jag gjort framsteg i höften och har försökt mig på några korta lätta löppass med ok framgång. Höften har blivit väldigt stel efteråt, men det har i alla fall fungerat. Kört några simpass också och det har gått bra så länge jag låtit bli bensparkarna. Men i onsdags verkade det bra så jag la på en mycket lätt benspark och det gjorde inte ont! Kände dock lite smärta djupt inne i höften då jag klev upp. Sen åkte jag iväg på kvällen för att testa att spela badminton. Planen var att ta det lugnt med ett dubbel-pass, låta min partner slita lite mer än vanligt… 😉 Problemet var att vi bara blev 3 st. Spel 2-1, funkade skapligt i första matchen då jag var i ”dubbel-laget”, men sen som singelspelare kom ALLA smärtor på en gång. Bet ihop och körde igenom en runda, men fick sen ge upp innan tiden var slut. Det gick helt enkelt inte.

Inne i bastun senare noterade jag en märklig och något obehaglig grej… Jag var totalt bortdomnad i framsida/utsida av höger lår! Kändes liksom bedövat… Känslan satt i, om än inte lika mycket även på morgonen, sen avtog det och försvann under dagen. Efter dagens besök hos kiropraktorn börjar han misstänka diskbråck… Inte det roligaste att få höra en fredag… Hoppas han har fel dock.

Funderar på hur jag ska gå vidare nu bara. Har lite namn på sjukgymnaster jag ska ringa till, men det känns som jag redan har försökt träna bort det här… Kanske är dags att bege sig till läkare också? Uppgivenheten är stor för tillfället och mina planer på personliga rekord på maror och IM-tävlingar börjar så smått grusas… Än är det gott om tid, men klockan tickar obönhörligen…

Ska nog försöka springa lite lätt ikväll igen. Kanske, kanske kan jag komma igång och träna om jag enbart ägnar mig åt löpning och undviker de farliga (men ack så roliga och sociala) sporterna som innebandy och badminton.

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

