//
you're reading...
Träning

Skivstång-spinn

Testade något nytt idag! Skivstång-spinn på Friskiss. Riktigt kul! Och jobbigt!

Började med att barnen ville gå på familjeleken kl 10. Tänkte som vanligt passa på med ett kortare gym-besök medans de var i barnvakten efteråt, men av en händelse kollade jag schemat och fick ögonen på detta lilla pass! Spinning har jag inte kommit iväg på på flera år tror jag så jag tänkte att det kunde vara kul, lite styrka på köpet mår man säkert inte dåligt av!

Alltid svårt att veta hur mycket vikt man ska lägga på när man är på sådana här pass… Men lyckades riktigt bra idag! Kunde haft lite, lite till på benen kanske och på bröst/rygg fick jag lägga på lite efter första övningen. Men annars var det precis lagom hela vägen! Det borde betyda att jag knappt kan röra kroppen imorgon…  😉 Min kropp är inte riktigt vad vid styrke-pass… Borde kanske göra den lite mer van dock…?

Sen ett snabbt skobyte och sen upp på spinningcykeln! Ett bra konditions-pass och benen var som spaghetti sen! Känns i hela kroppen nu. Helt slut.

Sen blev det besök hos grannarna för 3-års kalas. Då blir man inte mager i alla fall…  =)

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

