//
you're reading...
Uncategorized

Sim-snurr

11 varv avverkade i Kroppis…  Krävdes rätt mycket psyke för att ge sig ut på det 11:e. Just då kändes 10 varv ruggigt jämnt och fint… Men jag lyckades övertala mig själv och fullföljde passet enligt plan!

4125 m ska det motsvara enligt experterna. Det tog mig 1h24m… 1h20m borde vara inom räckhåll i Kalmar. Visst, nu var det spegelblankt och inga strömmar, inget folk att slåss med (dock hade jag sällskap i början av 6-7 st andra I2:are) men å andra sidan så är det tävling i Kalmar…!   =)

Första varvet idag var mitt klart snabbaste någonsin! Tyder ändå på att jag utvecklats som simmare lite. Det är ju positivt. Sen orkade jag inte bibehålla den farten och de 2-3 sista varven gick rätt sakta…

Oroande var att jag fick kramp i vaden då jag stannade till efter varv 9 för att kolla klockan och skölja bort imman på glasögonen. Släppte så fort jag kom igång med simandet igen, men sen när jag cyklade hem kände jag att krampen var nära i bägge vaderna… Hoppas inte den känslan sitter i alla 18 milen, då blir det lite bekymmersamt…

Detta var faktiskt det längsta jag simmat i ett svep någonsin! Bara en sån sak är ju kul!   =)

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

