//
you're reading...
Tävling

Klubbmästare!

Drog upp till Mölnbacka för KM i afton. Fick med mig Hans Arkbro med söner. 5 km terränglöpning längs Mölnbackas kulturstig stod på programmet. Ordföranden i föreningen har i flera år försökt få mig att springa så i år fick det bli ett race!

Regnet vräkte ned då vi tappra 15 löpare gav oss iväg. Tänkte först avvakta och ta rygg på någon som hittade men det gick så sakta att det inte gick.. =)   Drog iväg och ingen följde efter. Hade fått instruktioner om att man skulle vända vid båtplatserna och springa samma väg tillbaka. Trodde det var en vändpunkt efter 2,5 km så när efter 1 km var framme vid båtplatsen blev jag lätt förvirrad… Men jag fortsatta i alla fall efter den gula markeringen, lite osäker… Ännu mer osäker när jag passerade 2,5 km mitt ute i skogen. Bestämde mig för att i alla fall fortsätta  och vid 3 km hade i alla fall stigen vikt av mot sjön igen så jag körde på. Efter 4 km passerade jag båtplatsen igen och då kändes det mer rätt igen. Tog det dock riktigt lugnt sista km för att inte dra på mig onödiga skador i halkan…

Vann och på nytt banrekord!   =)

Första gången jag vinner en idrottstävling tror jag… Det var kul, även om nivån var låg…  =)

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

