//
you're reading...
Träning

6 mil…

Skönt att få köra ett pass igen efter en hel drös med vilodagar. Känns som jag blivit en riktig soffpotatis nästan. Vilade 4 dagar i sträck. Men nu blev det 60 km i 35 km/h. Bra tryck i benen. Lite trött på slutet.

Cyklingen ska inte stjälpa lasset på något vis i Kalmar. Enligt planen ska jag klara det momentet på 6 h. Dvs 30 km/h. Känns som att det inte kan misslyckas. Idag var marginalen 5 km/h. Det kommer jag inte orka i 18 mil, men med tanke på senaste 14 milspasset ska det inte gå att ta så lång tid på sig. Delar man in det passet i 5 km delar så gick de långsammaste i 30 km/h… Då blir rimligen inte snittet lägre än så…

Det innebär att cyklingen bör kunna gå på 6 h inkl växlingar. Lägger man till simning på 1 h 30 m så blir det 7 h 30 m. Då är det 4 h 30 kvar till löpningen för att klara 12 h gränsen. Funkar knän och mage ska det var fullt möjligt. Frågan är bara om det kommer funka…?

 

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

