//
you're reading...
Skada/Rehab, Träning

Ändrade planer…

Efter söndagens långpass på cykel och en kortare löpning (vilket jag lärt mig är ett ”brick-pass” på fack-språket inom tri-världen ;)) skulle jag i tisdagsha kört ett långpass i löpspåret. 25 km i tänkt Kalmar-fart var det tänkt. Två test. Dels hur knäna skulle funka, dels hur magen skulle funka med klubbdressen som är av sk kompressionsmodell. Skön att ha på sig, men sitter rätt hårt åt även över min känsliga mage. Vet av erfarenhet att det ska vara så lite tryck på den som bara någonsin är möjligt under fysisk aktivitet…

Passet slutade med katastrof-svar. Kom 8 km innan jag avbröt. Då gjorde det ont i båda knäna och magen hade börjat balla ur totalt. Gick hem och var allmänt sur, stressad och bekymrad.

Passade på att beställa lite prylar från cyclecomponents som tröst. Lite däck och slang som jag mer eller mindre var tvungen att fixa, men så slängde jag med en tempohjälm också!  =)

 

Bell, Meteor II hjälm, svart/röd, 55-59 cm  i gruppen Racer/Cross / Personlig utrustning / Hjälmar /  Bell hos Cyclecomponents.com (BELL835-ML)

Igår frångick jag träningsschemat och åkte och spelade badminton istället för att cykla 4 mil. Började känna att motivationen till träningen tröt och tänkte att det var bra med ett litet annorlunda pass. Det var kul och dessutom trevligt att träffa min motspelare som det blitt alldeles för länge sen jag såg nu när badminton och innebandyn legat nere ett tag. Däremot gjorde det ruggigt ont i höger höft. Kunde inte spela helt naturligt utan blev tvungen att alltid gå med högerbenet först. Borde antagligen avbrutit passet istället, men är huvvet dumt får kroppen lida, som de säger… 😉

I morse lät jag bli att kliva upp för att simma… Igen! Har sedan funderat rätt mycket under dagen. Skulle kört ett ”brick-pass” ikväll 40+10 km egentligen. Funderingarna har vandrat mellan att lägga till simning också till att skita helt i tränandet… Det blev det sistnämnda…

Känner helt enkelt att kropp och huvud är för trött just nu. Kan inte hitta glädje i träningen just n och kroppen gör ont lite här och där. Har därför bestämt mig för att stryka alla kvarvarande långa och hårda pass. Minskar på träningsmängden redan nu för att hitta formen till Kalmar. Kommer nog inte bry mig så värst mycket om träningsschemat alls, utan mer köra på känslan de 2,5 veckor som är kvar…

Hoppas jag gör rätt nu bara…

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

