//
you're reading...
Uncategorized

Sim och cykel

Klockan ringde 05:10 i morse. Tanken vara att jag skulle simma det där passet jag inte tog mig iväg på igår. Varken på morgonen eller kvällen. Jag orkade inte. Kroppen vägrade kliva upp liksom. Bestämde mig för att sova en timme till, ville ju inte somna i vattnet… 😉

Tidig hemgång från jobbet istället och så iväg för att simma. Riktigt trött i armarna redan från start, men tog mig 4 varv på banan, vilket ska motsvara 1500 meter, på 31 minuter. Är rätt stabil på 2:05 min/100 meter. Är nog det tempot jag kan hoppas på i Kalmar. Det skulle ge en simning i paritet med fjolårets och det får väl ses som ok, även om jag gärna skulle ha förbättrat mig lite även där…

Efter simningen cyklade jag hem och dumpade våtdräkten och drog iväg på ett cykelpass. Banvallen till Deje och sen till Farmor i Forshaga för lite kvällsmat med mor och far och de två yngsta systrarna samt min egna två barn som kidnappats dit lite tidigare. Cyklingen gick bra. Bra fart, bortsett från första biten då cykeln strulade lite. Hörde ett irriterande missljud från hjul-trakten. Tillslut kunde jag konstatera att det var växelvajer-stumpen som låg mot däcket. Bara att vika bort och sen köra på! Skönt. Vill inte ha material problem nu också… Snittfarten stannade på 35,1 km/h. Tror faktiskt det är min snabbaste 40 km-are någonsin (och därmed mitt snabbaste cykelpass!)!

Den här veckan blir knepig att få ihop träningsmässigt eftersom frugan jobbar kväll och jag jobbar dag, men barnen är lediga från dagis. Överlappet täcks av barnvakter, men det känns lite tufft att utnyttja dem även för träningen, men ibland får det nog bli så ändå!   😉

http://connect.garmin.com/activity/202738396

http://connect.garmin.com/activity/202738416

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

