//
you're reading...
Skada/Rehab, Träning

Löpning med mindre smärta!

Efter en härlig helg i Torpet med mycket besök av div gäster är vi åter i stan! Bilen havererade (längsgående bromsrör måste bytas, inte gratis), lekstugan fick plåttak och gräste blev klippt och krattat. Därtill en hel del inomhus stök! Men ingen träning… Bara sen-massage…

Men ikväll var det dax att testa om behandlingen och vilan gett någon effekt. På löparskorna och ut i kvällen. Kvällen som bjöd på kyla och mörker. Hösten verkar redan vara här… Långa tights på benen i alla fall. Första km flöt på fint, utan minsta känning. Efter 5-6 km känner jag att det drar i senfästet, men inte mer. Mot slutet av rundan (11 km) gör det lite ont, men inte hysteriskt på något vis. Avsevärt mycket bättre än i början av veckan! Men tror nog jag ska försöka få in en ny tid hos Naprapat-Ulf…

Ropar inte hej ännu, men är fylld av tillförsikt och hopp om en snar lösning på problemen!
Måste komma tillbaks till lite träningsdisciplin igen nu… Har missat och ställt in alldeles för många pass på sista tiden. Sen har det varit legitima orsaker, men det måste ta slut på sådana nu… Åter till en bra träningsrytm från nu!

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

