//
you're reading...
Skada/Rehab

Stötvågsbehandling

Efter att ha gjort ett besök hos Ulf på Tingvalla Naprapatklinink konstaterades att min självdiagnos var helt korrekt! ett löparknä från skolboken, enligt Ulf. Ulf verkade dock duktig och kunnig. Jobbar tydligen rätt intimt med alpina-landslaget, så vi hann med att prata rätt mycket Anja, Byggis och Tärna-snack…
Behandlingen var allt annat än bekväm och nu känner jag mig rätt mörbultad! Men ger det resultat så är det värt det alla gånger! Stötvågsbehandling av själva muskeln som orsakar problemet, uppe vid höften. Gjorde ont så man såg stjärnor! Överlägset värst på vänstersida, där jag haft störst och mest akut problem med knäet. Sen masserade han ut senan längs hela utsida lår. Då snackar vi ont! 100 kg gubbe på en knoge längs en sena som krampat ihop sig till ett pärlband är INTE skönt! Även denna övning 10 gånger värre på vänster än höger…

Nu väntar självmassage av senan och stretching. Träningsvila idag, sen löpvila fram till söndag då det ska testas lite. Funkar det inte ska jag ringa Ulf för mer misshandel…

Nu är det bara att hoppas detta går vägen! Träningen har gått alldeles för bra fram till nu för att det ska ta stopp så här….

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

