//
you're reading...
Uncategorized

Kvällscykel och morgonsim

Blir två träningspass i en post denna gång…
Körde banvallen till Deje igår.
Bra tryck i benen faktiskt!
Trots att jag helst hade velat gå och lägga mig istället för att ge mig ut vid 20:30-tiden igår…
35 km/h i snittfart är riktigt bra!
En ”häst-episod” utspelade sig längs vägen igår också… Som gjorde mig riktigt upprörd och ilsk. Kanske därför det gick så fort…? 😉 Tre tjejer med tillhörande hästar är påväg ut på banvallen ett par 100-meter framför mig. den första leder sin häst och de andra rider sina. Jag har hört att hästar kan bli lite skraja för cyklister så jag bromsar snällt in och låter de korsa vägen. Cyklar i deras fart tills de går på en rak linje längs högerkanten av banan. Då börjar jag lugnt köra om dem.m Tjejen som går först och leder sin häst börjar då plötsligt vingla ut mitt i vägen och jag måste hastigt bromsa in. Hästen hennes blir lite skrajsen och ryggar till lite, men allt går bra. Så långt inget att hetsa upp sig över, mer än att man kanske kunde önska att man håller sig längs kanten då man väl är där… Men då får den dumma bruden plötsligt luft i lungorna och börjar prata! ”Om man ser att det finns hästar kanske man inte kan mölja på i fullfart…!”, skriker hon efter mig! Är på vippen att helt stanna och vända cykeln för att ta ett allvarligt snack med henne! Men nöjer mig med att lugnt informera om att jag faktiskt började bromsa in en halv km innan de och att jag sedan låg bakom tills de rättat in sig i ledet. Hänsyn kan visst vara ömsesidigt la jag ev till på slutet, sen drog jag, för allas skull… Pucko brudar! Det är därför hästar borde ätas och inte sällskapas med. Folket som sällskapar med dem verkar ju bli lite knäppa…!

http://connect.garmin.com/activity/198539421

Sen, efter ett fåtal timmar orolig sömn blev klockan 05:10 och den ringde plötsligt. Hade redan igår bestämt mig för att ta en morgon sim istället för cykling. Dock reste jag mig inte upp omedelbart från sängläge… 05:40 kom jag dock på benen, 06:00 var jag i vattnet i kroppis. Känslan är allt bättre i simningen, men det går dock inte märkbart fortare… Ligger på 2:05/100 m i snitt-fart… Borde generera en simtid strax över 1:20 i Kalmar om min hjärna funkar så här tidigt på morgonen… Helt ok, fast ändå rätt uselt. Ok för att vara mig, men uselt för att vara en deltagare i tävlingen. Borde egentligen kunna ligga ner mot timmen, men det lär få bli framtida år det… =)

http://connect.garmin.com/activity/198638588

Nu blir det vilodag imorgon och dåligheter med grannskapet i Torpet! Blir nog trivsamt, så cyklas det på söndag kväll igen!

About boullboull

En gubbe, född -80, gift och har 2 småbarn. Tränar så mycket jag hinner, främst med Kalmar IronMan i sikte, men även med andra mål. Startar en blogg mest för att skriva av mig lite tankar kring träningen, mest för att förskona mina nära från mitt tjat (muntligen)! =)

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

